Wycieczka do Wrocławia – sprawozdanie

Dnia 25 maja klasy 1R i 1S wybrały się na dwudniową wycieczkę do Wrocławia. W wyjeździe wzięło udział 50 uczniów i 4 nauczycieli.

Zbiórka miała miejsce o godzinie 6:50 pod szkołą. O godzinie 7:10 wyjechaliśmy w stronę Wrocławia. Wycieczka zaczęła się z niewielkim opóźnieniem od wizyty w firmie logistycznej AMAZON. Jedną z ciekawostek, którą usłyszeliśmy, jest to, że strzałka na logo oznacza, że na Amazonie znajdziemy wszystko- od a do z. Uśmiechnięta strzałka ma symbolizować radość z korzystania z usług firmy.

Następnie zwiedziliśmy port lotniczy Wrocław-Starachowice im. Mikołaja Kopernika. Około godziny 14:00 dojechaliśmy do swojego hostelu „One Hostel”. Po obiedzie, który każdy jadł na mieście, zaczęliśmy zwiedzać Wrocław. Pierwsze, na co mogliśmy wejść była wieża Marii Magdaleny, z której zobaczyliśmy piękną panoramę miasta z „Kładki pokutnic”. Stamtąd przeszliśmy szlakiem 100 mostów na wyspę Piasek. Około 19:00 wróciliśmy do hostelu i zjedliśmy kolację, którą sami sobie zrobiliśmy. O 20:45 pojechaliśmy tramwajem w stronę Hali Stulecia, gdzie był pokaz nocny fontanny multimedialnej „Na Pergoli”. Było to piękne przeżycie.

W drugim dniu wycieczki udaliśmy się do Miejskiego Ogrodu Zoologicznego i Afrykarium. Na 33 h mieszka 5 tys. zwierząt, przedstawicieli 900 gatunków ze wszystkich kontynentów i środowisk. Afrykarium jest podzielone na 5 stref. W każdej z tych stref mogliśmy oglądnąć różnorodne zwierzęta m.in:

1. Morze Czerwone: ponad 60 gatunków pięknych i kolorowych ryb,

2. Afryka Wschodnia: hipopotamy nilowe, mrówniki oraz najmniejsze antylopy świata, czyli dikdik,

3. Kanał Mozambicki: żółw zielony, rekiny, płaszczki,

4. Wybrzeże Szkieletów: kotiki afrykańskie oraz pingwiny przylądkowe,

5. Dżungla nad rzeką Kongo : krokodyle, manaty.

Ostatnim etapem wycieczki był spacer po Ogrodzie Japońskim, który jest główną atrakcją na terenie Parku Szczytnickiego. Ogród ten powstał w 1913 roku jako jedna z ekspozycji Wystawy Sztuki Ogrodowej odbywającej się w ramach Wystawy Stulecia. Z tamtego okresu pozostał ogólny zarys ogrodu ze stawem, układem strumieni oraz ciekawą dendroflorą. Atrakcją ogrodu są dwie kaskady wodne: „żeńska” (ONNA-DAKI) i „męska” (OTOKO-DAKI). Malownicze strumienie wodne rzeźbią pagórkowaty teren. Liczne drewniane budowle wraz z oryginalnymi japońskimi latarniami i misami nadają orientalny charakter. Uwagę przyciągają również unikatowe formy bonsai oraz piękne czerwonolistne klony japońskie. Ten urokliwy ogród zrobił na nas na prawdę wielkie wrażenie. Urocze alejki, różnorodna roślinność, kamienne ozdoby oraz wodne kaskady pozwoliły nam odpocząć.

Na koniec pojechaliśmy do Galerii Bielany. Planowo był to postój na obiad, ale niektórzy zdążyli kupić prezentu na Dzień Matki. Po 15:30 wyjechaliśmy prosto do domu. Zmęczeni ale zadowoleni dojechaliśmy do Chrzanowa około godziny 19:00.